Fakty

Włoska influencerka i afera z ciastkami.

Firmy kontrolowane przez włoska influencerke Chiarę Ferragni zostały ukarane przez włoski urząd antymonopolowy karą grzywny wynoszącą ponad milion złotych.

Chiara Ferrgani rzekomo wprowadzała klientów w błąd w związku ze sprzedażą ciast bożonarodzeniowych i darowizn.

Firma spożywcza Balocco, z którą podjęła współpracę influencerka sprzedawała ciasta sygnowane jej nazwiskiem drożej lecz nie przeznaczyła dochodów na cele charytatywne jak to było w umowie lecz zapłaciła jedynie organizacji jednorazowo 50 tysięcy euro. Chiara zaś i jej firma nie przeznaczyła żadnych pieniędzy na szpital.

Oprócz kary ponoszonej przez influencerkę grzywnę musi również zapłacić firma Balocco, która musi zapłacić 420 tysięcy euro.

Przedsiębiorstwo wydało oświadczenie w którym nie zgadza się z decyzją organów i zastrzega sobie prawo do ochrony swoich praw. Takie samo stanowisko ogłosiła Chiara.

Do sprawy odniosła się także premier Giorgia Meloni. Szefowa rządu Włoch stwierdziła, że influencerzy nie są osobami godnymi naśladowania.

Zarabiają dużo pieniędzy, nosząc ubrania i pokazując torby lub nawet promując drogie ciasta, co sprawia, że ludzie wierzą, że to działanie charytatywne – powiedziała Meloni w trakcie przemówienia na wydarzeniu organizowanym przez jej prawicową partię Bracia Włoch.

Musimy wyjaśnić młodym ludziom, że tworzenie produktów (Made in Italy) jest o wiele bardziej niezwykłe niż tylko pokazywanie ich – zaznaczyła premier Włoch.